Käytännön ohjeita ylioppilaskokeisiin

Mitä mukaan?

Tarvitset omat eväät. Pakkaa eväät läpinäkyviin rapisemattomiin astioihin tai kääreisiin. Eväiden mukana ei saa olla tekstiä esim. tuoteselosteita. Lastaa eväät ala-aulasta löytyville tarjottimille.

Kuvituskuva ylioppilaskokeeseen vietävästä tarjottimesta. Tarjottimella leipää, hedelmiä, juomaa, harppi.

Oma tietokone, virtajohto, kynä(t) sekä henkilöllisyystodistus mukaan. Koulu toimittaa etukäteen tarkistettavaksi tuodut kämmenlaitelaskimet ja taulukkokirjat koesaliin (ei omia papereita).

Kännyköitä, älykelloja tai vastaavia teknisiä laitteita ei saa viedä kotilaan. Kännykän voi jättää koeaamuna kansliaan.

Pukeudu lämpimästi ja mukavasti niin, että voit tarpeen vaatiessa vähentää tai lisätä vaatetusta. Myöskään vaatteissasi ei saa olla tekstiä.

Kirjoituspaikat

Kirjoituspaikat kuhunkin kokeeseen ilmoitetaan yo-infossa. Kirjoituspaikat ovat yleisimmin Liikuntahalli ja Karkkilasali.

Liikuntahallissa pidettävien kokeiden kokoontuminen tapahtuu koulun ala-aulassa.

Kokoontuminen

Tule paikalle hyvissä ajoin. Ilmoitettuna aikana aloitetaan siirtyminen kokoontumispaikalta kokeeseen.

Sairastuminen yms.

Sairastumisen sattuessa ota mahdollisimman pian yhteys rehtoriin (p. 050-321 2641) ja hanki lääkärintodistus.

Poistuminen

Kokeesta ei saa lähteä ennen klo 12. Koe päättyy 6 tuntia pöytäkirjaan merkitystä aloitushetkestä.

Varmista, että olet vastannut oikeaan määrään kysymyksiä ennen kokeen päättämistä ja tietokoneen sammuttamista. Poistuessasi jätä valvojalle kaikki suttupaperit (omalla nimelläsi varustettuna) ja YO-USB-tikku. Koesalissa liikkuessasi muista liikkua rauhallisesti ja turhaa häiriötä herättämättä.

Lisätietoa ylioppilastutkintolautakunnasta:

Yleistä tietoa ylioppilaskokelaille