Saavutettavuusseloste

Tämä sivu on digitaalisten palvelujen tarjoamisesta annetun lain ja EU-saavutettavuusdirektiivin mukainen saavutettavuusseloste.

Tämä saavutettavuusseloste koskee palvelua www.karkkilanlukio.fi ja on laadittu 16.06.2020.

Olemme arvioineet palvelun saavutettavuuden itse.

Verkkosivuston alkuperäinen julkaisuajankohta on kesällä 2015.

Digipalvelun saavutettavuuden tila

Täyttää kriittiset saavutettavuusvaatimukset

Ei-saavutettava sisältö

Verkkosivusto ei ole vielä kaikilta osin vaatimusten mukainen

1:

• Havaittava: Kompensaatio-ohjeistus on saatavissa vain kuvana
  • Saavuttamaton sisältö ja sen puutteet: Ylioppilaskokeen kompensaatio-ohjeistus on annettu vain kuvana joka ei ole koneluettava.
  • Saavutettavuusvaatimukset jotka eivät täyty:
    • 1.1.1 Ei-tekstuaalinen sisältö
  • Korjataan ylioppilastutkinnon muuttuessa lähiaikoina

2:

• Havaittava: Etusivulla on tiedotteita vain kuvana
  • Saavuttamaton sisältö ja sen puutteet: Pikalinkki oppikirjalistaan ja tiedote koulun jatkumisesta elokuussa ovat vain kuvana.
  • Saavutettavuusvaatimukset jotka eivät täyty:
    • 1.1.1 Ei-tekstuaalinen sisältö
  • Korjataan välittömästi lukuvuoden alkaessa 13.-14.8.2020.

Kohtuuton rasite

PDF-muotoisia dokumentteja jotka eivät täytä saavutettavuusvaatimuksia.

1) Kurssitarjotin on suora tuloste Visman palvelusta. Kurssitarjotin seuraavalle lukuvuodelle laaditaan suppeampana, jolloin saavutettavuus parantuu, ellei Vismalta tule parannuksia toiminnon saatavuuteen. Vaihtoehtoisesti kurssitarjotin löytyy vastaisuudessa vain Visman Wilma-palvelusta.

2) Opinto-opas on pdf-muodossa eikä välttämättä läpäise saavutettavuuskriteerejä kaikilta osin. Opas laaditaan uudella tavalla opetussuunnitelman vaihtuessa syksyllä 2021. Uusi versio laaditaan saavutettavuudeltaan toimivaksi. Opinto-oppaan uudelleen kirjoittaminen vain lyhyttä käyttöaikaa varten ei olisi tarkoituksenmukaista.

3) Opetussuunnitelma on pdf-muodossa eikä välttämättä läpäise saavutettavuuskriteerejä kaikilta osin. Syksyn 2021 uusi opetussuunnitelma laaditaan Opetushallituksen ePerusteet -järjestelmällä.

Huomasitko saavutettavuuspuutteen digipalvelussamme? Kerro se meille ja teemme parhaamme puutteen korjaamiseksi

– Puhelimitse koulun rehtori Ossi Kokkoselle numeroon 0503212641.

Valvontaviranomainen

Jos huomaat sivustolla saavutettavuusongelmia, anna ensin palautetta meille eli sivuston ylläpitäjälle. Vastauksessa voi mennä 14 päivää. Jos et ole tyytyväinen saamaasi vastaukseen tai et saa vastausta lainkaan kahden viikon aikana, voit tehdä ilmoituksen Etelä-Suomen aluehallintovirastoon. Etelä-Suomen aluehallintoviraston sivulla kerrotaan tarkasti, miten ilmoituksen voi tehdä ja miten asia käsitellään.

Valvontaviranomaisen yhteystiedot

Etelä-Suomen aluehallintovirasto